نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش دولتمردان در توسعه شبکه ریلی کشور، گفت: پیشرفت فیزیکی طرح خط آهن مراغه - ارومیه در دولت تدبیر و امید با 10 سال گذشته آن برابری می کند.

به گزارش انعکاس نو، سید هادی بهادری  با اشاره به مسیر ۱۸۰ کیلومتری این خط آهن، اظهار کرد: این طرح طی ۱۰ سال تنها ۷۰ کیلومتر پیشرفت داشت و پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و در سه سال گذشته، ۷۰ کیلومتر مابقی نیز به اتمام رسید.
وی با بیان اینکه هم اکنون سوت قطار در شهرستان نقده به گوش می رسد، افزود: با تلاش دولتمردان، خط آهن در خرداد سال جاری به ارومیه می رسد.
وی در رابطه با تاخیر یک ماهه در اتمام طرح قطار مراغه – ارومیه، گفت: بارش های مناسب و افت دمای هوا موجب شد تا این طرح یک ماه با تاخیر به اتمام برسد.
بهادری با اعلام اینکه برای هر کیلومتر ریل گذاری ۴۵ تا ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است، اظهار کرد: زیرسازی مسیر خط آهن تا ایستگاه ارومیه تکمیل شده و تنها بخشی از عملیات ریل گذاری باقی مانده است.
وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی ایستگاه قطار ارومیه، گفت: ایستگاه قطار ارومیه پنج کیلومتر خارج از شهر واقع شده و جهت رعایت حال شهروندان، ایستگاه دیگری در داخل و ورودی شهر احداث می شود.
۱۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای راه آهن ارومیه – مراغه هزینه شده و برای اتمام آن حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز نیاز است.
طرح راه آهن مراغه – ارومیه با ۱۸۰ کیلومتر طول و با هدف اتصال مرکز آذربایجان غربی به شبکه سراسری راه آهن از سال ۸۰ شمسی آغاز شده است و اجرای آن هنوز ادامه دارد.
برای ارتباط شبکه ریلی مهاباد به ارومیه نیز باید ۹۸ کیلومتر ریل گذاری صورت گیرد و تاکنون ۲۸ کیلومتر آن تا شهرستان نقده ریل گذاری شده و ۷۰ کیلومتر آن نیز در دست اجراست.
منابع اعتباری این طرح با تدبیر دولت یازدهم و سازمان برنامه و بودجه تهیه شده و هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد؛ به طوری که تمام کارگاه ها فعال است و مطالبه های پیمانکاران به موقع پرداخت می‌شود.

ایمیل مستقیم: info@enekaseno.ir

دیدگاه شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد الزامی نشانه‌دار هستند.*

*